Panden
1979


1980


1981




1985


1990



2002
















Geschiedenis

In oktober 1979 begint Johan van der Zand voor zichzelf met een garagebedrijf in de schuur van het ouderlijk huis. Daar knapt hij de schadeauto's op die hij heeft opgekocht. Zijn vrouw Dinie neemt de administratie voor haar rekening. Ook nu speelt zij als hoofd van de administratie een belangrijke rol in het bedrijf.


Omdat de schuur al snel te klein wordt valt het besluit om een nieuwe loods te bouwen in de boomgaard achter het ouderlijk huis.
De hele familie werkt hieraan mee en na 4 maanden wordt de nieuwe werkplaats officieel geopend door de burgemeester van Buren, op 26 augustus 1981. Omdat Johan inmiddels meer ruimte heeft besluit hij de­ bergingstak uit te breiden en koopt een Volvo F88 waarop hij zelf een legerkraan bouwt. In het begin werkt hij voornamelijk in de regio. Later breidt het werk zich uit over Europa en daarbuiten.

De werkplaats, waar voornamelijk het merk Opel wordt gevoerd, breidt zich snel uit door de enorme service die wordt gegeven aan de klant, en die al snel bekend is zowel in als ver buiten Buren.
Al snel volgen er diverse nieuwe medewerkers, en wordt er een spuiterij aan toegevoegd. Maar Johan zijn interesse ligt meer bij vrachtwagens en daarom besluit hij hier meer in te investeren.
Hij koopt een oude DAF als eerste bergingswagen, die al snel wordt opgevolgd door
een Volvo F88 en daarna de Scania T.

In 1990 neemt Johan BCA (Bergings Centrale Amsterdam) over en hierdoor groeit het bedrijf enorm, met name in de mid jaren 90. De werkplaats wordt daarom van de hand gedaan in 1993. Er wordt voornamelijk internationaal gewerkt aan het opzetten van een netwerk van bergers.
Inmiddels is het wagenpark in 1995 uitgebreid tot zo’n 15 voertuigen.

Doordat Johan en zijn vrouw van de vroege ochtend tot diep in de nacht met hun mensen ‘er voor gaan’ zet de snelle groei zich door.
Een goede naam is in verzekeringsland opgebouwd alsmede een blindelings vertrouwen. De kreet ‘kan niet bestaat niet’ is het motto en wordt vandaag de dag nog steeds door Johan en zijn team geroepen.

Het is inmiddels een volwassen bedrijf geworden met een enorme capaciteit en een goede naam, zowel in het binnen- als buitenland.
Johan’s vrouw Dinie beheerd met haar team de administratie en Johan de planning.

INSURANCE EUROPE SERVICE

Een nieuwe activiteit die Johan opgestart heeft, is de service die bestaat uit het transport naar Nederland en de opslag, verkoop en gereedmaken van de voertuigen voor diverse verzekeringsmaatschappijen die na diefstal zijn terug gevonden.
Voertuigen worden met eigen materiaal opgehaald in het buitenland,
gereinigd en per opbod verkocht , waardoor enorme opbrengsten worden behaald
op de meestal verliesgevende voertuigen.

Enorme Uitbreiding

In het jaar 2003 wordt er  een nieuw modern kantoor gebouwd met als doel klaar te zijn voor de toekomst. Het bedrijf heeft 2 verdiepingen, een prachtige uitstraling en een perfecte locatie. Tevens is er aan de achterzijde van het pand een moderne supermarkt gebouwd welke is verhuurd aan de M.C.D. Groep.

In de bedrijfsruimte is 1200 meter gecreëerd waar ‘speciale’ voertuigen worden opgeslagen. Deze zijn bestemd voor beurzen en tentoonstelling of zijn prototypes welke volledig afgeschermd , beveiligd en onder cameratoezicht staan.
Op afroep worden de voertuigen ‘gesloten’ getransporteerd in hiervoor speciaal gebouwde voertuigen.
Indien nodig kunnen deze geconditioneerd worden vervoerd.

Het industrieterrein waar ons bedrijf is gesitueerd ligt kort aan de A15 en A2. De totale oppervlakte van het bedrijf is ongeveer 16.000 meter, met nog een uitbreidingsmogelijkheid van zo’n 2500 meter.
De algemene planning wordt fulltime door een viertal medewerkers uitgevoerd. Meldingen komen dag en nacht binnen op het algemeen nr. (0031 344 650 400)

De gehele planning is een zogenaamd open systeem waar de opdrachtgevers (verzekeraars ) direct toegang hebben tot het moderne computernetwerk van ons bedrijf zodat deze de gehele status van het dossier kunnen volgen omtrent een ongeval.

De ontwikkelingen blijven niet stilstaan. In de moderne werkplaats worden de bergingsvoertuigen in eigen beheer opgebouwd door een eigen team van monteurs.
Jaarlijks worden er zo’n 3 bergingsvoertuigen omgebouwd of opgebouwd.

In het jaar 2005 werd de oppervlakte van opslag en werkplaats nog eens met 2500 meter werkplaats uitgebreid. Op dit moment wordt een groot deel verhuurd voor opslag aan diverse belastingdiensten, waar  verkopen en veilingen van in beslag genomen goederen worden verzorgd.

Ook is er in één van de hallen een archief opslag gecreëerd waar voor een opdrachtgever de gehele administratie wordt opgeslagen in een speciale beveiligde ruimte .
Al met al een steeds vooruitziende blik en oog voor de toekomst met als doel 100 % service en openheid naar de opdrachtgever.

Ons bedrijf is klaar voor de toekomst. Wilt u meer informatie of meer weten over de gehele geschiedenis van ons bedrijf? Kijkt u dan even in onze shop. Hierin vindt u ons boek met bedrijfsgeschiedenis waarin u een uitgebreide beschrijving en prachtig fotomateriaal vindt.

Klik op de foto's voor een volledige weergave van een tiental panden van de start in 1979 tot aan 2007.

Al deze gebouwen staan in Buren op circa 100 meter van het hoofdkantoor.

2005

2006